Feb 22, 2009

Ntah apa-apa ntah punya hari.....

Hari ini masuk hari kedua ntah apa-apa ntah punya ***** 21 Februari 2009 aku bangun dengan kewajiban kepadaNya....
sesudah menunaikan kewajiban aku merehatkan minda ngan mentelaah majalah Digital Camera edisi Februari....
Ntah apa-apa ntah punya nasib...
aku keluarkan D60 dengan semangat membara kerana aku ternampak

(aku ambik guna P1i (phone) tu saja cam aku yang berfungsi waktu nie...dia tak lagi berkhidmat...sedang bercuti sakit)

seekor rama-rama yang cantik kat kereta aku....
sebaik sahaja aku keluarkan kamera aku...
tetiba........................................................
aku pun bingung......dalam Mode Manual....sepatutnya.....
dalam keadaan yang cerah...lagipun aku tak tekan butang 'flash'
tapi.....
Flash aku keluar sendiri.....
memula aku tak kisah sangat...
ingatkan aku tertekan butang "flash"
Namun apabila aku nengok kat LCD display..
selepas shot satu frame
aku perasaan bahawa
setting aku tak betul terover expose.... bila aku cuba "delete" shot tu...
aku
realise...
there something wrong with my D60
butang 'delete' aku tak berfungsi dengan betul
aku cuba switch off my D60
then....the moment I switch On my Camera.......there goes again...
the built in flash popup by itself.......
aku cuba nak.....guna butang delete.....
the result still....
aku cuba tenangkan hati......
aku keluarkan PowerShot S5 iS.....
malang sekali lagi.......baterinya pulak expired already....
"sudah jatuh ditimpa lif plak....."
sekarang menunggu masa nak pi servis kat CPL @KK Plaza.....
walau masih dalam warranty
tapi....hatiku tak tenang...ke sana...ke sini...
ke hulu...ke hilir...
semuanya tak selesa....
Ntah apa-apa ntah.....
apa ini petanda nak aku upgrade Camera ...
soalnya....kenapa
belumpun sampai setahun umurnya....
Tolonglah akuuuuuuuuuuuu
Ntah apa-apa ntah

6 comments:

  1. berbanyak bersabar bro mungkin ada hikmah d sebalik kejadian tersebut atau memang nak minta up gred baru..gurau je bro apa pun hantar minta baiki....

    ReplyDelete
  2. nantilah aku bawa kat c goh...mudah-mudahan oklah hendaknya

    ReplyDelete
  3. berita sedih buat mu bro..ntah2 ada air yg menyelinap masuk..mau tak mau hantar tempat goh. Tapi jgn juga sedih melampau, belilah oven utk kamera tu, kurang2 mlm dia tidur dgn selesa...kurang masalah kemudian hari..jumpa d sanaaaaaaaaaa tpt c goh aaaaa

    ReplyDelete
  4. ok orait...lepas eskol aku terus pi KK

    ReplyDelete
  5. hahahahha....lucu

    ReplyDelete