Feb 7, 2009

Ntah apa apa lagi ntah....

Yang ini pula adalah koleksi gambar yang aku ambil semasa majlis persandingan, berinai, bertunang dan 'ntah apa-apa ntah lagi'...yang penting kawin... untuk pengetahuan kamurang..... ambik gambar majlis mcm nie nak kena 'ntah apa-apa ntah' ketebalan muka yang extrem.....coz...nak arrange pengantin begitu....begini......dah lah begitu.....dia orang pun ada gak camera....walaupun compact.....camera gak nama dia kan? selain itu, family pengantin pun kekadang 'ntah apa-apa ntah' banyak mulut.....banyak mulut? bukannya mulut diaorang lebih dari satu.......tapi bising kat belakang kita.........pot pet gitu gini...blah blah..... yang itu aku tak leh nak tahan........ jadiknya....ambik sajalah cara konvensional.....dari depan...click sana click sini...udah selesai.....ambik upah....siap 'ntah apa-apa ntah' satu kerja..... yang ini pengantin lelaki ini dari area KB jadi kena usung...takleh nak pijak tanah; ini aku dah guna Digital Single Lens Reflection ntah apa-apa ntah (DSLR) D60 18-55mm lens Yang ini pula kat Kg Kilugus, bapa pengantin lelaki tu sepupu bapak aku...jadik aku ngan pengantin lelaki tu 'ntah apa-apa ntah'...... Pengantin pompuan nie plak duapupu bini aku....berapa banyak pupu lah...'ntah apa-apa ntah'.... Ini aku pi ambik waktu bertunang kat Kg Lupak ntah Kg Lobak kot...'ntah apa-apa ntah'...nama kampung lah....mcm sedap buat sayur je...pompuan tu nak cepat pakai cincin tunang...coz nak pi kursus nurse kat Tawau...ala mungkin ka lelaki tu yang takut melepas...'ntah apa-apa ntah' c lelaki tu junior aku kat KP dulu....aku form 5 dia form 2 .......amacam sepadan tak? mestilah sepadan yek....... pengantin ni plak adik sepupu bini aku, malam berinai.....yang nie...bukan aku yang ambik gambar...adik ipar aku ambik guna Powershot S5 iSku ...aku ada gak ambik shot nie guna D60...tapi 'ntah apa-apa ntah' aku dah burn kat cd bagi kat pengantin tu sendiri.....ala biasaklah bisnes.....biasa....aku minta bayaran...RM300.00++ tapi ngan kawan-kawan aku minta RM700.00++ ........ngan ahli keluarga plak RM1000.0++ 'ntah apa-apa ntah'.....semakin dekat semakin beratlah tangan nak membayor ie tak ieee geng.......lagi...nak membayor upah adik ipar aku...macam mana....... Yang ni lagi satu 'ntah apa-apa ntah'? Biasanya kat kg aku.....ada satu adat di mana pengantin lelaki akan membuat pusingan sebanyak tujuh kali sebelum menemui isterinya.....pusingan tersebut dikenali 'pusar naga'......tapi yang ini...'ntah apa apa ntah' dia bawa ngan pengantin pompuan sekali....aku pun tak tau kenapa.....kalau aku tak tau...kamurang lagilah tak tau....'ntah apa-apa ntah'..... Untuk pengetahuan kamurang semua shot kat atas kecuali yang malam berinai adik sepupu bini aku tu,aku guna D60 18-55mm lens...masa tu aku belum lagi upgrade lens aku.... nanti aku upload gambar guna lens baru aku.....Tamron 18-200mm RM1999.00 arganya...... 'ntah apa-apa ntah' punya harga....

No comments:

Post a Comment